Monday, May 25, 2009

WHY DO WE ALWAYS HURT THE MOST THE PERSON WE LOVE THE MOST?



Dok kat opis arini memang bowink. Sepatutnya peh kursus.. semangat nak keroje semakin arr mantapsss tapi aku.. aku.. adalah MALAS hahah.. Terasa nak cuti jer sebab capek banget tapi no..no..no.. nak mamps kena bamboo?? Rentikan..

Dah masuk opis ni apa lagek keroje aku... YM and blogging huhuh. Bos besau memang ada tapi nampak dia pun cam mamai jer. Agaknya sama cam aku tak cukup titon. Aku ber'YM' agak rancak dengan rakan jemaah yang len. Membuat postmortem tentang kejadian 2 hari lepas. masing2 menunjukkan ketidakpuasan hati impak maksima. Ye.. ye.. anak-anak sekelian.. Omak ni ee tau anak-anak sekelian begitu kiciwa tidak dapat berjimba dengan riangnya. takpe2.. next time kita cuba lagek k.

Tetiba aku terpandang 'shout out' seseorang. begitu menyentuh perasaan. terus aku menegur dia dengan semangat waja. Nak kepohci urusan celah2 bedah dia ahaks... poyoskan??? Sekali dia cakap.. dia pun saje je post sebab tertarik dengan ayat tersebut. Menurut laporan beliau.. ayat tersebut telah dicilok dari kawan dia yang len.. alahai... Yeke nok?? Erm.. terlepas hakoo cter sensasi heheh... So, aku pun berminat nak kongsi ngan uols suma. Meh arr baca.. meh arr.. Meh arr kepohci sama.. meh arr... ahaks!


"Why do we always hurt the most the person we love the most"


Haa ko.. sekali ayat begitu menyentuh perasaan. The rest yang terasa ati minta maaf bebanyak ek cz bukan orang yang tertentu saje yang terasa tapi aku lebih-lebih lagek terasa ko... ayat tu memang tepat kena batang idong aku neh he..he..he.. Rasa cam nak nanges je nie.. Apa yang membuatkan aku terberkenan ngan ayat ni adalah kerana ayat ini walaupun ringkas tapi mempunyai maksud yang teramat mendalam dan kalo arr di'eleborate' panjang lebar memang tak cukup hari dah. Kalo menulis kat keroteh kajang mau ampat polah ampah lai tak selesai..

Kadang-kadang the one we love are the people yang kita tak appriciate. Bukan kadang-kadang tapi selalu sangat 'kejadian' ini berlaku disekeliling kita. Berbincang dengan teman tentang hal ni memberi kesan yang teramat mendalam dalam hati aku. Uik.. omak ee.. napo emo sangat ni... Perhal?? tetibakan??. Ayat ini ekceli palings arr sesuwei ditujukan to the rest or sumone yang lost he/she loved one and
then bila di post-mortem blk, baru la die sedar yg he/she is being such a jer all this while... so dia fikir its too late to apologize n make up what he/she did to his/her loved one mean dats so regret la mknenye... n then he/she baru realize yg his/her loved one is the one that he/she really loves...though he/she never even thought that his/her man/woman is very special to him/her.. until he/she lost it... erm... kesian.. kesian.... baru nak sedar. Manusia mudah lupa...



Kenapa pekara camni selalu terjadi??? Kebiasaanya bagi pasangan yang bercinta... mereka yang telah meletakkan 'jarak intim' antara pasangan normally tidak akan berahsia apa2 dengan pasangan masing2. Their can talk anything, do anything wif his/her pasangan without put any boarder or gap. Ini bukan bermakna can do anything in term of *** occay.. dunt miss understood k. Bila terjadi situasi dimana sudah tidak ada lagi 'jarak profesional' antara keduanya maka segala perangai baik atau buruk terserlah. No need to pretend him/her self depan pasangan masing2. Sumetimes, when sumthing bad happend i.e.. mereka tanpa perlu rasa serba salah akan melukakan hati pasangan masing2 tanpa sedar atau memang disedari. Ini adalah kerana mereka tidak perlu berpura2 depan pasangan dan tidak perlu menjaga hati pasangan kerana mereka lebih mengenali pasangan masing2 bila 'jarak intim' telah berlaku. So, kadang-kadang kita tidak sedar atau memang sedar bahawa kita terlalu melukakan hati pasangan kita yang kita hingga kadang2 melibatkan kehilangan pasangan kita. Walaupun sebenarnya 'intention' kita myb untuk merapatkan lagi hubungan dengan pelbagai cara tapi end up kita kehilangan orang yang tersayang.



Tapi bagi aku.. dats the real relationship. No need pretend ourself kepada pasangan. Be urself. Kebaikan dan keburukan attitude kita harus seimbang. Mana ada manusia yang sempurna kat dunia ni dek non. Bila ada baiknya tentang seseorang.. maka akan ada juga buruknya. Beza antara keduanya adalah banyak mana baik dan buruk itu. Kalau kita sayang pasangan kita... terima dia seadaanya... seharusnya kita menerima apa yang ada pada dia.. baik dan buruk dia. Jangan hanya mencintai kebaikan dia saja tanpa mengasihi keburukan dia. Bila ini berlaku, kita akan rasakan bahawa pilihan kita tidak 'sesempurna' mana. Kita akan merasakan dia tidak sesuai buat kita. Persoalan?? Apa yang sesuai buat kita sebenarnya?? Seharusnya kebaikan pasangan kita.. kita terima dengan syukur dan keburukkan pasangan kita hendaklah berusaha untuk merubah mengikut acuan yang betol. Perubahan bukanlah dalam jangka masa yang sekejapan. Perangai manusia. Perubahan akan mengambil masa. Contoh: Seseorang yang suka makan nasi tetiba dipaksa makan roti hari2.. tentu akan mengambil masa. Dia akan boleh makan roti hari2 bila dia berusaha untuk makan roti. Betol x?? Kalo diri kita sebaik dan sesempurna Rasulallah then baru kita boleh berangan nak dapatkan yang sempurna. Jika pasangan kita tidak boleh menerima kelebihan dan kekurangan kita mean dat take it or leave it.. kalo dia tak dapat terima apa hakikat yang kita ada.. menerima kita apa sebenarnya kita means dats 'we no meant 4 each other'. Harus R.E.D.H.A .. apa anak2?? Redho..

Erm.. apa aku merepek ni. Adohai.. aku tak reti arr nak eloberate pepanjang neh. Pandai2 kowank arr nak memahami maksud ayat tersebut. But for me.. sumthing terrible n horrable when last minutes we juz relieze dat kita melakukan kesilapan n then relieze dat pasangan kita tu dats the one we loved dan juga too late untuk minta maaf. Ketika itu.... jangan biarkan diri anda diselubungi kekesalaaaannnnnnnn..


My Heart: Aku akan terima kau seadanya.





2 comments:

  1. AnonymousMay 26, 2009

    makkk oiiii jiwang nak mampus ayat ko ni wess hahahaha lawakss giloss...

    ReplyDelete
  2. Jiwang ek?? Manyak arr ko jiwang.. its true bebe.. its true.. wakakhak..wakakakhak.. Ekceli, memang jiwang tahap gaban heheh.. Hanya orang yang mengalami saje yang taw..

    Ko apa tau?? Ko hanya rakan se'skandal' ku sajer.. lariksss......

    ReplyDelete